logo3

Secretele OBD2 - Testare si Diagnoza Autovehicule Galati

Secretele OBD2

testare si diagnoza - secrete obdSecretele OBD2 – totul despre diagnoza auto

OBD sau diagnoza la bord reprezintă capacitatea unui automobil de a-și diagnostica diverse componente care au impact asupra emisiilor poluante. Principalul scop al diagnozei OBD este de a aprinde martorul „Check Engine” în cazul în care s-au detectat probleme de funcționare la componentele care influențează direct sau indirect emisiile poluante. Modul în care trebuie să
funcționeze un echipament de diagnosticare este stabilit prin standarde, americane SAE și internaționale ISO.

OBD-1
Începând cu 1988 regulamentele emise de CARB cer ca toate automobilele noi vândute în statul California (USA) să aibă capabilități de diagnosticare la bord. Aceste cerințe, standarde sunt denumite ca fiind OBD-1 sau prima generație de diagnoză la bordul automobilelor. Succesul acestui regulament, standard nu a fost foarte mare deoarece interfața cu echipametul de diagnosticare nu era
standadizată și fiecare constructor a plasat conectorul după bunul plac. De asemenea protocolul de comunicație utilizat nu era standardizat și deci imposibil de a creea un echipament de diagnosticare care să poată fi utilizat pe automobile diferite.

OBD-2
În 1994 CARB emite noile regulamente ce vor fi cunoscute ca OBD-2. Aceste sunt impuse toate automobilelor noi ce vor fi vândute în California începând cu anul 1996. Atât conectorul (interfața cu echipamentul de diagnosticare) cât și protocolul de comunicație sunt standardizate, ceea ce face posibilă dezvoltarea de echipament de diagnosticare universale.

EOBD
Versiunea europeană a standardului OBD-2 este denumită EOBD implementarea fiind obligatorie pentru toate automobilele noi produse începând cu 2001 pentru motoarele pe benzină și cu 2004 pentru motoarele diesel.

Termenul OBD-2 implică cerințe standardizate atît pe partea de hardware (electronică, conector) cât și pe partea de software (protocol de comunicație, parametrii măsurați). Pe scurt putem spune că standardul OBD-2 se referă la:
– conector;
– protocol de comunicație;
– mod de funcționare (informații/parametrii înregistrați și puși la dispoziția utilizatorului automobilului).

Servicii Testare si Diagnoza Autovehicule, Testare si Diagnoza Autovehicule Galati, Testare si Diagnoza Computerizata, Service Auto Galati, Service Auto Galati Preturi, Preturi Testare si Diagnoza Autovehicule Galati

 
logo3-1150x219
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro.
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.